• drumproiectconsult@gmail.com
  • Toll Free: 0727531932
  • Luni - Vineri : 9:00 -17:00

8 Conti SB

8 Conti SB

Situaţia existentă În zona amplasamentului obiectivului studiat, actualmente există un ansamblu de construcţii destinate desfăşurări activităţii economice a beneficiarului, reprezentată de hale de producţie în sectorul componentelor de autovehicule și de spațiu pentru birouri . Actualmente amplasamentul este deservit prin accese rutiere amplasate in diferite puncte ale amplsasamnetului. In principal accesul destinat autoturismelor se realizează din strada Barcelona, și direct din strada Salzburg ( DN7H), in momentul realizarii prezentei documentații fiind dată in exploatare și strada Lyon, strada care asigură accesul spre zona de aprovizionare a incintei. Drumul national DN 7H (strada Salzburg), drum de clasa tehnică III, este realizat pentru a descărca traficul din direcția Sebeș spre autostrada A1 in vederea ocolirii zonei urbane a municipiului Sibiu, ocoliriea realizăndu-se pe autostrada A1, pănă la ieșirea spre localitatea Veștem - DN1. Drumul național 7H, fiind in intravilanul extins al Municipiului Sibiu , este incadrat și ca stradă colectoare de categoria tehnică III, (strada Salzburg).Prin intermediul străzii Salzburg se realizează accesul spre zona industrială Vest a muncipiului Sibiu. La intersecția cu DN1 este amenajată o intersecție la nivel giratorie cu strada Salzburg ( Km 3+300) ,astfel se pot asigura toate relațiile de mers, iar la Km 0+000 strada Salzburg se racordează la Nodul Rutier al autostrăzii A1, prin intermediul unei intersecții giratorii. Prin prezența intersecțiilor la nivel giratorii la inceputul și sfărșitul sectorului de drumm, se permite ca pe tot parcursul traseului accesul să se realizeze doar prin intermendiul virajului la dreapta. In zona studiată drumul naţional DN 7H (Strada Salzburg) (Km 2+200 - Km 2+600) are un traseu în aliniament, corpul drumului aflăndu-se in rambleu (aprox 0,5 - 1,0 m). In profil transversal drumul național DN 7H are o lățime a parții carosabile de 7,50 m , fiind incadrat de acostamente din balast de 0,75 m și șanțuri trapezoidale nepereate pentru scurgerea apelor pluviale. Drumul național DN 7H are o imbrăcăminte asfaltică, care se află in condiții optime de exploatare ( nu prezintă degrădări ale suprafeței de rulare). Traficul pe drumul naţional se desfăşoară pe două benzi de circulaţie. Sistematizarea orizontală și verticală a drumului relizăndu-se prin marcaje și indicatoare de circulație. In zona studiată benzile de circulație fiind separate de linie discontinuă. Scurgerea apelor pluviale se realizează prin intermediul şanţurilor trapezoidale neprotejate existente la marginea platformei drumului, continuitatea acestuia fiind asigurată prin intermediul podeţelor. In zona industrială se mai poate asigura accesul și de pe strada Europa Unită, care se racordează la DN 1 prin intermediul unei intersecții giratorii. Accesul spre zona industrială se realizează din strada Salzburg prin intermediul străzilor locale amenjate, strada Barcelona la Km 2+200 și strada Lyon a Km 2+600. Intersecția cu străzile secundare fiind simple cu racordări circulare, fiind permis doar virajul la dreapta. In interorul Zonei Industriale Vest fiind dezvoltată o rețea de străzi locale, deschise circulației publice, aceste străzii deservesc intregul amplasament și diferiții operatori economici existenți. Accesul spre strada Barcelona și Lyon se face din strada Salzburg prin intermediul virajului la dreapta se realizeaza planimetric printr-o racordare simpla in forma de ”T” amenajată cu raze circulare de R=12 .. 15 m, intersecțiile fiind prevăzute cu pană de racordare. Sistematizarea circulației realizandu-se prin indicatoare și marcaje de prioritate fața de circulația prioritară de pe strada Salzburg. Obiectivul economic existent, are o două platforme de parcaje care sunt menite să asigure necesarul de parcaje aferente desfășurarii activității comerciale. In zona nordică a obiectivului, in apropiere de strada Barcelona (Zona 1) există două platforme de parcare, parcarile fiind modernizată, si asigură aproximativ un număr de 150 de parcaje. Accesul se realizează direct din strada Salzburg(DN 7H) și din strada Barcelona, tot din strada Barcelona se asigura și accesul spre o parcare nemodernizată (macadam). In zona sudică a amplasamentului ( Zona 3) este realizată o parcare nemodernizată din macadam, unde accesul se realizează direct din strada Salzburg, parcarea asigură o capacitate de aproximativ 200 de autoturisme. Actualmente accesul autoturismelor in zonă se realizează in cea mai mare proporție din Strada Salzburg, acest lucru ducând la inconvienente de trafic pe artera principală, care conduce la blocaje in orele de trafic intens ( dimineața și la amiază). Accesul vehiculelor pentur aprovizionare se realizează din partea sud-estică a aplasamentului, de pe strada Lyon. In zona fiind in curs de realizare și o parcare destinată autovehiculelor de mare tonaj. In zona studiată există trasnport in comun de călători, realizat prin autobuze și microbuse, fiind prezente stații de imbarcare / debarcare pe strada Barcelona și pe strada Lyon. Pe strada Barcelona există o stație amplasată in partea carosabilă, iar pe strada Lyon există alveoale amplasate in afara părții carosabile. In urma studierii situației locale a operatorului economic, cu privire la circulația autovehiculelor in zona , a rezultat că perioadele in care aglomerările și solicitarea infrastructurii urbane sunt in perioadele de dimineață ( orele 6,30 - 7,30) și la amiază (14,30 - 15,30) perioadele in care sunt realziate accesele spre incintă și dinspre incintă. Mobilitatea angajaților se realizează proporțional cu mijloace de transport in comun și convenție (aprox. 900 de persoane) și prin mijloace de transport proprii (aprox. 1200 de persoane). In proporție mai mică se realizează și trasport cu taxi și motociclete. Deasemenea s-a observat o mobilitate relativ scăzută cu ajotorul bicicletei. In momentul de fata accesul personalului in incinta se realizeaza prin 2 porți securizate cu turnicheți, una amplasată la accesul din str. Salzburg, care este și poarta principală, și una amplasată la parcarea existentă din sudul amplasamentului. Cele 2 accese, precum si numarul de turnicheti este insuficient pentru fluxul de angajati din perioada aglomerată. Zona studiată care face obiectul acestei documentaţii, nu se află în zonă protejată sau de protecţie a monumentelor istorice, respectiv zone de interes deosebit. Funcţiunea actuala este de teren intravilan. În privinţa restricţiilor impuse conform OUG Nr.7 din 2010 cu privire la Modificarea Ordonanţei Nr.43 din 1997 privind Regimul Drumurilor republicată , privind restricţiile de amplasare a construcţiilor faţă de drumurile deschise traficului public, conform art. 47 (1) acestea au fost respectate , relizăndu-se o zonă de protecţie de minim 50,0 m de la axa drumului național. Situația propusă – descriere lucrarilor În zona amplasamentului ce face obiectul prezentei documentaţii, drumul național DN69 (E70), are un traseu în plan în aliniament având o îmbrăcăminte asfaltică într-o stare tehnică bună. In vederea creșterii capacității de parcare in zonă și a optimizării zonelor de imbarcare și debarcare călători , se propun lucrări rutiere de modernizare a parcajelor existente, extinderea platformelor de parcare și amplasarea unui alveole pentru transportul in comun pe strada Barcelona, in afara părții carosabile. De asemenea se propune amenajarea a incă 2 porți de acces pentru personal. Principalele lucrări rutiere propuse sunt in Zona 1 : - modernizarea parcarii existente și optimizare in vederea creșterii numărului de parcaje; - reamplasarea accesului auto de pe starda Salzburg pe strada Barcelona ( strada colectoare) astfel se va degreva traficul de pe drumul prioritar adică strada Salzburg; - amenajarea unei stații de transport in comun pe strada Barcelona, in vederea creșterii numărului de autovehicule stocate si sporirii gradului de siguranță rutieră prin amenajarea acesteia in afara părții carosabile; - amenajarea de trotuare și alei pietonale pentru accesul la obiectivul economic; - sistematizarea orizonatală și verticală prin marcaje și indicatoare rutiere ; - amplasarea dispozitivelor de colectare a apelor pluviale; In Zona 3 : - modernizarea parcarii existente și extinderea acesteia in vederea sporiri capacității de parcare; - reamplasarea accesului auto de pe strada Salzburg pe strada Lyon ( strada colectoare) astfel se va degreva traficul de pe drumul prioritar adică strada Salzburg; - amenjarea de trotuare și alei pietonale pentru accesul la obiectivul economic; - sistematizarea orizonatală și verticală prin marcaje și indicatoare rutiere ; - amplasarea dispozitivelor de colectare a apelor pluviale; In Zona 4 : - amenajarea accesului spre cladirile de birouri prin construcția de trotuare. Intersecțiile existente la strada Salzburg cu străzile Lyon și Barcelona se vor menține din punct de vedere geometric in forma actuală. Circulația pe strada Barcelona se va reglementa pe un singur sens de circulație dinspre strada Salzburg spre strada Europa Unită. In vederea degrevării circulației de pe strada Salzburg se recomandă ca toate incintele existente să aibe obligativitatea realizării virajului la dreapta, acest lucru ducănd la sporirea gradului de siguranță rutieră. Deasemenea este recmandabilă incurajarea trasportului in comun și a celui cu bicicleta. In Zona 1, se propune reamplasarea accesului la parcarea existentă de pe strada Salzburg pe strada Barcelona. Accesul propus va asigura intrarea și ieșirea din parcarea modernizată. Intrarea și ieșirea spre strada Barcelona se va realia prin intermediul unei benzi de decelerare / accelerare cu lațimea de 3,50 m și lungimea de 50 m. Lățimea părții carosabile a accesului va fi de 6,00 m , in plan accesul la strada Barcelona s-a proiectat cu raze circulare de 6,0 m. In interiorul parcării se va reface imbracămintea asfaltică existentă ( degradată) și se vor amplasa noi dispozitive de scurgerea apelor pluviale. In interiorul parcarii circulația autoturismelor se va realiza pe ambele sensuri de circuație. Parcajelor vor avea lungimea de 5,0 m și lățimea de 2,50 m, ele fiind dispuse perpendicular pe calea de acces. In total se propun un număr de 111 locuri de parcare. Noua stație pentru transportul in comun se va realiza la est de parcare, accesul realizăndu-se din strada Salzburg. Stația de tarsnport in comun va fi amplasată in afara părții carosabile a străzii Salzburg. Lățimea părții carosabile a alveolei va fi 7,0 m și lungimea de 60,0 m . Racordarea la strada Salzburg se va realiza prin raze circulare de R=25,0 m. In zona se vor realiza noi trotuare destinate circulației pietonale, și vor fi amplasate rasteluri pentru biciclete ( pentru 50 de posturi), si un spațiu pentru parcarea motocicletelor ( pentru aproximativ 15 motocilete). Structura rutieră adoptată pentru carosabil este menita sa asigure functionalitatea, si durabiliatea intregului ansamblu de cai de circulație interioara, si platformelor de parcare. Pentru parcarea existenta a carui sistem rutier este compus dintr-o imbracaminte moderna se propune frezarea imbrăcăminții bituminoase și înlocuirea acesteia cu un nou covor asfaltic format din: • 4 cm Beton asfaltic B.A 16; • 6...12 cm Beton asfaltic deschis B.A.D 20 (cu scopul de a prelua neregularitățile sistemului rutier existent) . Sistemul rutier propus pentru noua parcare ce va fi amenajată este următorul: • 4 cm Beton asfaltic B.A16; • 6 cm Beton asfaltic deschis B.A.D 20; • 15 cm Strat de bază din piatră spartă; • 25 cm Fundație din balast; • Geotextil cu rol de izolare si filtrare min 150 g/mp. Accesul în noua stație de autobuz proiectată a fost prevăzut cu un sistem rutier rigid format din: • 20 cm Beton de ciment rutier BcR4.0; • 2 cm Strat de egalizare din nisipsi folie PVC; • 30 cm Fundație din balast; • Geotextil cu rol de izolare si filtrare min 150 g/mp. Trotuarele vor avea următorul sistem rutier: • 6 cm Dale prefabricate din beton; • 2cm Strat de pozare din nisip; • 15 cm fundație din balast; • Geotextil cu rol de izolare si filtrare min 150 g/mp. In Zona 3, lucrările propuse fac referire la reamenjarea accesului pietonal catre incinta existentă, și constă in - Nivelarea si indepărtarea tuturor denivelarilor din suprafața suport a terenului natural, suprafața rezultată fiind plană, fără denivelări mai mari de 3 cm; -se va realiza compactarea terenului natural cu mijloace mecanice si manuale( gradul de compactare rezultat va fi min. 95{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6}), pe terneul natural se va așterne geotextil nețesut rolul acestuia fiind de imbunătațire a capacității portante a stratului suport, geotextilul va fi de min 150 g/mp; - Se va executa fundația aleilor și a trotuarelor din balast (granulație 0 ... 63 mm), in grosime de min 15 cm, cu mijloace mecanice și manaule , gradul de compactare a fundației de balast va fi de min. 98{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6}. La partea superioară fundația de balast va avea declivitate de maxim 1{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6} spre exterior ( spre parcare); - după realizarea fundației de balast se vor monta bordurile prefabricate din beton de 5x20 cm pe o fundatie din beton clasa minim C16/20 , fundațiile avănd dimensiunile de 20 x 10 cm. Bordurile vor fi montate conform planurilor de execuție și respectându-se coordonatele planimetrice. - pe stratul de fundație din balast se va realiza stratul de bază din beton de ciment clasa minim C15/20 in grosime de 15 cm, După turnarea startuluide beton se vor executa rosturi de contracție la fiecare 5,0 m transversal, latimea rosturlor va fi de 5 ... 8 mm. Stratul de beton va avea la partea superioară declivitatea de 1,0 {9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6}; - se va așterne stratul de nisip pentru pozare in grosime de 2 cm sau 3 ...5 cm in funcție de tipul pavajului aplicat. - In zonele de traseu curent se va amenaja pavaj rutier tip ”dublu T” cu grosimea de 8,0 cm, ulterior pavajul va fi presat cu placa vibratoare s (0 .. 4 mm) pentru colmatarea rosturilor; - In zonele rectangulare se va monta pavaj din piatră naturală (bazaltica) cu forme cubice, avănd dimensiunile de 10x10x10 cm, interspațiul dintre pavaj fiind colmatat cu nisip 0...4 mmș Trotuar și alee pietonale in zona acces personal (sud); - se va nivela si se vor indeparta toate denivelarile din suprafața suport a terenului natural, suprafața rezultată fiind plană, fără denivelări mai mari de 3 cm; -se va realiza compatarea terenului natural cu mijloace mecanice si manuale( gradul de compactare rezultat va fi min. 95{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6}), pe terneul natural se va așterne geotextil nețesut rolul acestuia fiind de imbunătațire a capacității portante a stratului suport, geotextilul va fi de min 150 g/mp; - se vor monta bordurile prefabricate din beton de 5x20 cm pe o fundatie din beton clasa minim C16/20 , fundațiile avănd dimensiunile de 20 x 10 cm. Bordurile vor fi montate conform planurilor de execuție și respectându-se coordonatele planimetrice. - se va executa fundația aleilor și a trotuarelor din balast (granulație 0 ... 63 mm), in grosime de min 15 cm, cu mijloace mecanice și manaule , gradul de compactare a fundației de balast va fi de min. 98{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6}. La partea superioară fundația de balast va avea declivitate de maxim 1{9160f83c2bb72a7a8c786c3584b8e8bc5c504904288105c4aec234f6ca8a5bd6} spre exterior; - se va așterne stratul de nisip pentru pozare in grosime de 2 cm sau 3 ...5 cm in funcție de tipul pavajului aplicat. - In zonele de traseu curent se va amenja pavaj rutier tip ”dublu T” cu grosimea de 8,0 cm, ulterior pavajul va fi presat cu placa vibratoare și se va așteren nisip (0 .. 4 mm) pentru colmatarea rosturilor; - In zonele rectangulare se va monta pavaj din piatră naturală (bazaltica) cu forme cubice, avănd dimensiunile de 10x10x10 cm, interspațiul dintre pavaj fiind colmatat cu nisip 0...4 mm; - In zona accesului se vor realiza scări pentru a asigura accesul intre zona parcării existente și alee pietonală. Se vor executa 2 serii de câte 5 trepte cu dimensiunile de 30 x 17 cm; - In zona aleei existente din asfalt ce deservește accesul spre ”cantină” in zona taluzului existent se va monta o rigola tip ”scafă” pentru colectarea apelor pluviale provenite de pe taluz, și de pe alee. Rigola va fi montată pe o fundație din beton clasa min C16/20 cu dimensiunile de 40 x 15 cm; Rigola se va monta astfel incat apele pluviale să fie dirijate spre receptori pluvali existenți ; In Zona 3, se propune modernizarea parcării existente prin realizarea unui imbrăcăminți asfaltice, precum și extinderea in vederea sporirii capacității. Deasemena accesul existent pe strada Salzburg se va desființa, și se vor realiza două noi accese de pe strada Lyon. Lățimea acceselor va fi de 6,00 m, și se vor racorda la strada Lyon , prin raze circulare de 9,00 m. In interiroul parcării se vro realiza căi de circulație cu lățimea de 7,00 m destinate circulației in ambele sensuri, parcajele vor fi amplasate perpendicular pe calea de acces și vor avea lățimea de 2,50 m și lungimea de 5,00m. In toal in Zona 3 au fost proiectate un număr de 510 locuri de parcare (din care 300 noi locuri de parcare). Pentru asigurare accesului pietonal la obiectiv au fost proiectate trotuare pietonale. In total au fost amenjate un număr de 650 noi locuri de parcare, la care se adaugă parcajele existente, 100 parcaje. In paralel fiind in execuție și o nouă zonî de producție cu noi locuri de parcare. Fiecare zona de parcare va fi denumita altfel. Vom avea parcarea albastra, galbena, rosie, portocalie si verde. Angajatii vor primi un card de acces valabil pentru o anumita parcare si vor fi astfel directionati in zona in care pot parca. La accesul in fiecare parcare se va amplasa un totem in totem inscriptionat, de aseamea culoarea parcarii se ma marca pe stalpii de iluminat. Pentru colectarea apelor pluviale au fost proiectate dispozitive de colectare ( Guri de Scurgere) . Trotuarele și aleile pietonale vor fi coborâte la nivelul carosabilului in zonele trecerilor pentru pietoni conform Normativului NP051 / 2013. Realizarea accesului traficului de aprovizionare se va face de pe strada Lyon , prin accesul realizat in zona sud-estică sprecial in acest scop, toto odată fiind amenjată și o parcare destinată autovehiculelor de transport, cu un număr de 6 parcaje. Structura rutieră adoptată pentru carosabil este menita sa asigure functionalitatea, si durabiliatea intregului ansamblu de cai de circulație interioara, si platformelor de parcare. Sistemul rutier al parcării existente din această zonă este compus dintr-o prietruire. Pentru modernizarea acesteia s-a optat pentru următoarea structură rutieră: • 4 cm Beton asfaltic B.A16; • 6 cm Beton asfaltic deschis B.A.D 20; • 0,,,10 cm Reprofilare si completare piatră spartă 15,,,25; • 5 cm scarificarea pietririi existente. Pentru exinderea parcării existente a fost necesară proiectare unui nou sistem rutier format din: • 4 cm Beton asfaltic B.A16; • 6 cm Beton asfaltic deschis B.A.D 20; • 15 cm Strat de bază din piatră spartă; • 25 cm Fundație din balast; • Geotextil cu rol de izolare si filtrare min 150 g/mp. Trotuarele ce vor deservi această zonă vor avea următorul sistem rutier: • 6 cm Dale prefabricate din beton; • 2cm Strat de pozare din nisip; • 15 cm fundație din balast; • Geotextil cu rol de izolare si filtrare min 150 g/mp. Pentru siguranţa circulaţiei atât în Zona 1 cât și în Zona 3 se vor amplasa indicatoare rutiere in conformitate cu SR 1848-1/2 2011 şi marcaje conform SR 1848-7/ 2004. Acestea reglementează circulația autivehiculelor de pe drumurile secundare în raport cu circulația de pe drumul principal. În Zona 4 lucrările proiectate au ca scop realizarea accesului la clădirile de birouri din incinta Continental Sibiu. În acest sens au fost proiectate lucrari de desfacere a zonelor pietonale și lucrări de refacere trotuare pietonale. Lucrarile proiectate pentru desfaceri Pentru aleile pietonale existente in zona de acces personal si acces birouri sunt necesare lucrări de desfacerea bordurilor existente inclusiv a fundatiilor acestora, inlaturarea materialelor ramase si neutralizarea deseurilor. Suprafeteleor existente din beton de ciment se vor sparge, inclusiv a fundatiilor existente din balast sau alte materiale. Pavajele existente se vor desface, iar materialul rezultat se va recupera. Sapatura in zona verde existenta pentru realizarea casetei aleilor si montarea bordurilor, sapatura se va realiza cu minim 20 cm in afara traseului liniar al bordurilor proiectate, pentru a putea executa fundațiile acestora Lucrarile proiectate pentru refaceri In această zonă s-au proiectat trotuare cu scopul realizarii accesului la clădirile de birouri dinspre parcările ce se vor amenaja. Lățimea trotuarelor variază de la 2.00 m la 3.00 m fiind delimitate prin borduri de beton 20x5 cm .Trotuarele se vor amenaja din pavele de betoni. Pavajele folosite la trotuare au grosime de 6 cm și vor fi realizate din beton clasa C35/45 necesar clasei de expunere XF4+XM2 (risc de atac din îngheţ - dezgheţ, saturare puternică cu agenţi de dezgheţare + solicitare intensă de uzură). În zona trecerilor de pietoni, trotuarul se va executa cu racord la nivelul carosabilului pentru a uşura circulaţia pietonilor şi în special a persoanelor cu handicap locomotor şi a cicliştilor. Au fost proiectate adiacent trotuarului și/sau în continuarea acestuia platforme rectangulare cu dimensiuni de 7.00 x 7.00 m si 13.00 m x 13.00 m ce au în sistemul lor rutier piatră naturală(bazaltică) cu dimensiunile de 10x10x10 cm. Interspațiul dintre pavaj se va colmata cu nisip 0...4 mm. În zona accesului spre clădirile de birouri se vor realiza scări pentru a facilita traficul pietonal între zona parcărilor și zona trotuarelor. Scările se vor executa în 2 serii de câte 6 trepte cu dimensiunile de 30 x 17 cm. În profil transversal sistemul rutier al trotuarului proiectat va fi compus din: • 6 cm dale prefabricate din beton; • 2 cm Strat de pozare din nisip; • 15 cm Fundație din balast. Sistemul rutier al plantformele rectangulare este următorul: • 10x10x10 cm Piatră naturală cubică bazaltică; • 3...5 cm Strat de pozare din nisip; • 15 cm Fundație din balast. În spațiile verzi aferente aceste zone au fost prevăzute borduri prefabricate tip 20x5 cm din beton cu rol peisagistic. Începerea execuţiei lucrărilor se va face numai după obţinerea autorizaţiei de construire, întocmirea procesului verbal cu deţinătorii de reţele tehnico – edilitare şi obţinerea aprobării de la IPJ Sibiu - Serviciul Rutier in vederea eventualelor restricții de trafic din zona șantierului ( daca va fi cazul).
  • Category :